Belgijski gigant

Autokar Van Hool T916

Van Hool to jeden z nielicznych już w Europie niezależnych producentów autobusów. Na wystawie w 2009 roku w Kortrijk, firma pokazała, że cały czas gra w autobusowej I lidze i zaprezentowała aż 13 autobusów. Bardzo szeroka gama oferowanych pojazdów, ciągłe wprowadzanie nowinek technicznych, a także ogromny dorobek firmy został w tym roku doceniony przez branżowych ekspertów i to właśnie Van Hool otrzymał prestiżową nagrodę ‘Bus Builder of the Year’.

Chwilę później Filip Van Hool odebrał „ekologiczną” nagrodę „BUSWORLD Environment Award” za hybrydowy autobus Van Hool A330FC zasilany ogniwami paliwowymi.

Klasa sama w sobie

O sile oferty firmy stanowi również bardzo szeroka, zróżnicowana oferta, obejmująca zarówno autobusy piętrowe, jak i klubowe klasy midi. Pomimo załamania się europejskiego rynku autobusów turystycznych, w tym roku Van Hool pokazał w Kortrijk aż 9 modeli. A wśród nich rodzinę jednych z najbardziej luksusowych autokarów Astronef. Jej podstawowa cecha to usytuowanie foteli w tylnej części autobusu, gdzie pasażerowie mogą prowadzić rozmowy biznesowe w trybie konferencyjnym. Wcześniej takie rozwiązania stosował m.in. Drögmöller, a później Volvo 9900. W wersji 4-gwiazdkowej T916 może zabrać na pokład 40 pasażerów.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W trosce o bezpieczeństwo autokary mogą być wyposażone w tylną kamerę na podczerwień. Ponadto wygospodarowano większą przestrzeń na miejsce pilota, a w wersjach piętrowych poszerzono wejście do przestrzeni bagażowej: z 70 cm do 80 cm. I właśnie te najcięższe, dwupokładowe giganty spod znaku Astromega cieszą się największą popularnością wśród europejskich i amerykańskich przewoźników. Zza oceanu zostało wysłanych już ok. 140 takich jednostek, a kilkadziesiąt zostało zakontraktowanych. Zgodnie z wspomnianym wyżej trendem konkurowania wyższym komfortem z liniami lotniczymi – wszystkie egzemplarze zostały wyposażone w Wi-Fi, GPS i CCTV. Ponadto dysponują one ekologicznymi silnikami EEV, gwarantującymi o wiele mniejszą emisję spalin niż samoloty przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa na jednego pasażera. Kolejna zaleta – z przodu tych gigantów wydzielono specjalne miejsca do przewozu wózków inwalidzkich. To efekt wchodzenia w wielu krajach unijnych wymogów dyrektywy 2001/85/WE dt. regularnej komunikacji autobusowej.

W swojej ofercie wynajmu autokarów, firma Ts-Olsok proponuje swoim klientom oba wyżej opisane modele autobusów. Podwyższony standard komfortu podróżowania do obecnie jeden z priorytetów wyznaczający nowe trendy wśród pojazdów produkowanych z myślą o przewożeniu dużej ilości pasażerów. Autokary Van Hool’a zdecydowanie należą do modeli spełniających najnowocześniejsze wymogi stawiane przez klientelę topowych firm przewozowych w kraju.