Odwiedzając zamek w Mosznej

Zamek w Mosznej

Wiosnę naprawdę da się już wyczuć w powietrzu. Cieplejsza pogoda zachęca do wyjścia z domu, dlatego postanowiliśmy wybrać się szybką wycieczkę zarezerwowanym autem na Zamek Moszna. Ten obiekt fascynował nas już od dłuższego czasu, ale choć mieszkamy niedaleko, nigdy nie mieliśmy okazji go zwiedzić.

Przygoda z dnia na dzień

Większość z nas wychodzi z założenia, że aby podróżować i każdego dnia cieszyć się życiem trzeba albo w ogóle nie mieć pracy, albo zarabiać krocie. Ale przecież, jeżeli zastanowimy się nad tym głębiej, jeżeli pracujemy w standardowych godzinach 08:00-16:00, nim położymy się spać mamy do wykorzystania 6-7 pełnych godzin. Ten czas nie tylko można, ale i TRZEBA dobrze wykorzystać. Na przykład na przygodę na Zamku Moszna.

Pałac w Mosznej

To jeden z najciekawszych obiektów turystycznych województwa Opolskiego. Powstał w połowie XVII wieku. Po pożarze który miał miejsce pod koniec wieku XIX został odbudowany na kształt pierwowzoru. W kolejnych latach dobudowano część wschodnią w stylu neogotyckim, następnie skrzydło zachodnie w stylu neorenesansowym. Całość zamku jest uosobieniem eklektyzmu- łączy w spójną całość bardzo różne style i detale, dając prawdziwie bajkowe wrażenie. Jeżeli jeszcze nie byliście – naprawdę warto zobaczyć to miejsce. Na pewno nie widzieliście nigdy przedtem niczego podobnego! Ważną częścią zamku jest przylegający park wraz oraz oranżerią. Do 2013 roku w pałacu znajdowało się Centrum Terapii Nerwic. Obecnie obiekt jest otwarty dla zwiedzających i dlatego postanowiliśmy to wykorzystać.

Nie mając auta

Pruszków od Mosznej dzieli około 22 kilometrów. Nie mamy swojego auta dlatego postanowiliśmy dojechać na miejsce wynajętym samochodem – dzięki temu szybko pokonaliśmy ten dystans i mogliśmy przejść do zwiedzania obiektu. Zaraz po pracy wskoczyliśmy zatem do auta i pognaliśmy w stronę przygody.

Moc atrakcji

Na miejscu skorzystaliśmy z wcześniej umówionego “Ekstremalnego Zwiedzania Zamku”. Za jedyne 35 złotych mogliśmy przejść się podziemnymi korytarzami, wstąpić do mrocznej krypty i zajrzeć do klimatycznych pałacowych komnat. Wszystko w towarzystwie przewodnika, który zachwycił nas nie tylko wyjątkowym bogatą wiedzą, ale także wyjątkowym poczuciem humoru. Pałac jest naprawdę wyjątkowy. Z jednej strony, bardzo fajnie zorganizowano tutaj zaplecze turystyczne – obsługa przewodnika, opisy, mapy itd., z drugiej- po prostu warto zobaczyć ten obiekt ze względu na jego unikatową na skalę świata architekturę. Naszą wycieczkę postanowiliśmy uczcić piknikiem w pałacowym parku. Wyposażeni w domowej roboty ciasto i pyszną kawę z termosu poszliśmy na spacer, aby zaszyć się jednej z parkowych alejek. Choć było trochę zimno, kawa doborowo spełniła swoje rozgrzewające zadanie. Koło 20:00 wskoczyliśmy do autka i pognaliśmy do domu na kolację.

To była naprawdę udana wycieczka, a najlepsze, że nie musieliśmy czekać na weekend aby móc ją odbyć, a dzięki świetnej ofercie wypożyczalni TS-Olsok dojechaliśmy tam i spowrotem bezpiecznie i wygodnie. Zachęcamy wszystkich do szybkich wypadów po pracy. Naprawdę warto wyjść z domu i zwiedzić nasze najbliższe otoczenie. Przygodę naprawdę można znaleźć wszędzie.